המון אנשים שמתחילים בתהליך הרכבת המטבח החדש שלהם אינם מבינים גדולים בעיצוב, הם אולי ניחנים בחוש כזה אך הם חסרי ניסיון והמשימה היא לא פשוטה, אז איך בכל זאת מעצבים את המטבח ונותנים לחוש העיצובי שלכם להתבטא בצורה הטובה ביותר?

כאשר ניגשים למשימה שכזאת צריך לעשות כמה דברים לפני, הדבר הראשון הוא לחשוב, עיצוב מטבחים הוא לא רק סוג העץ והשיש תכנון קפדני של מיקומי דברים כמו כיור, מקרר, כיריים, ואפילו מיקרו גל. הכל צריך להיות מוכן לפני שמתחילים לחשוב על איזה ארונות נקנה וכו..

אז השלב הראשון הוא לקחת דף ועט ולהתחיל לתכנן את המטבח, רשמו מה לא אהבתם במטבח הישן ומה הייתם משנים, השתמשו בזה כדי להבין טוב יותר איפה צריך להיות כל דבר במטבח החדש. אחרי שעשינו את זה אפשר להתחיל לחשוב יותר בכיוון של עיצוב מטבחים.

השלב השני ואולי החשוב ביותר הוא להיכנס לתוך העולם הזה שנקרא עיצוב מטבחים ועיצוב בכלל. חשוב מאוד להבין את הדברים גם אם רק דרך התת מודע בין אם מעצבים מטבח בעצמנו ובין אם שכרנו מעצב שיעשה זאת במקומנו. אז לקחו קטלוגים, מגזינים של עיצוב מטבחים והתחילו לקרוא, כל יום שעה, חצי שעה בבוקר, חצי שעה בערב. אתם תתפלאו לגלות כמה אתם תלמדו לאחר כמה ימים.

לאחר שנכנסו לעולם טוב יותר ואנחנו מבינים דבר או שניים, יהיה לנו קל יותר לבחור סגנון ולהתמקד בו. מודרני, כפרי, אנגלי וכו… בחרו סגנון אחד והמשיכו בלמידה, התמקדו רק בסגנון הזה מעכשיו. אחרי זמן מה, אתם יכולים ללכת לחנות המטבחים והתחיל להיכנס פנימה.

סוגי העץ זה הדבר הראשון שאתם תאלצו לבחור, וזה אולי הדבר בחשוב ביותר. אם השקעתם בעיצוב מטבחים אל תהססו להשקיע בסוג העץ, הנפוץ ביותר הוא עץ מלא אשר מגיע בכמה זנים שונים ואיכותו נמדד על פי משקלו שמעיד על צפיפות הסיבים.

חומרי הפרזול חשובים גם כן ועדיף תמיד ללכת על חלקי פרזול אשר יוצרו באירופה ולא בסין. שאלו את מוכר המטבחים מי החברה המייצרת ובדקו בגוגל היכן היא נמצאת.