כאשר אנחנו מתכננים מטבח אנו מגלים את כמות האפשרויות והסוגים השונים שמהם צריך לבחור. המטבח האנגלי הוא אחד הבולטים בימינו והמון אנשים בוחרים את הסגנון האנגלי למרות העולם המודרני שאנו נמצאים בו היום. אך אם הבנתם מהמשפט הקודם שהמטבח האנגלי עוד כנגד המודרניזציה ומייצג את ההפך הגמור אז ברצוני לומר לכם שההפך הוא הנכון. המטבח האנגלי אמנם מציג לפינו סגנון כפרי אותנטי, אך קידמת הטכנולוגיה שינתה את פניו לגמרי והיום מטבח אנגלי אומר את הדבר הבא, מטבח מודרני משוכלל עם חזית מעוצבת בסגנון אותנטי בן זמננו.

כשבוחרים מטבח אנגלי צריך להתחשב בכמה דברים, ישנם את הדברים המובנים מאליהם אשר יש לקחת בחשבון כמתכננים כל מטבח כמו תקציב כולל, גודל, מיקומים וכו.. אך במטבח אנגלי יש להתחשב בכמה דברים מעבר. אז נתחיל בשלבים הבסיסיים בבחירת מטבח ונמשיך לשלבים הנוספים בבחירת מטבח אנגלי.

השלב הראשון הוא המידות. יש לקחת מידות למטבח ולתכנן את המיקומים של שלושה הדברים החשובים ביותר, הכיור, הכיריים והמקרר. מעבר לכך יש להחליט האם אנו רוצים מדיח ותנור סמויים או שקועים בארונות המטבח ולהחליט על המיקומים שלהם גם כן. יש לקחת בחשבון את גובה השיש.
השלב הבא הוא לתכנן תקציב ולקחת בחשבון את מחירי העץ, השיש, חומרי הפרזול, מכשירי החשמל והפירוק המטבח הקודם. לאחר מכן יש לגשת לייצרני המטבחים כדי לראות את סוגי העץ במציאות, לברר את איכות העבודה , ולשאול שאלות על מחירי חומרי הפרזול ומה הם החברות האיכותיות יותר והאיכותיות פחות בכל הנוגע לפרזול ושיש. יש לנסות ולחשב איזו סוג תאורה אנו רוצים והיכן ימוקמו המנורות.

ההבדל בין בחירת מטבח אנגלי למטבח רגיל הוא השלב הבא, מטבח אנגלי הוא לא כמו כל מטבח, יש לו אמירה מאוד ברורה ומעבר לכך הוא משפיע גם על העיצוב הכללי של הבית וגם על האווירה שהבית משרה. המטבח האנגלי הוא מאוד ייחודי בסגנונו ומעביר מסר מאוד ברור של כפריות, פשטות, ואיכות מקורית. אם זאת המטבח למרות המסר הברור שלו יכול להשתלב עם עיצובים מודרניים אך צריך לדעת איך לעשות זאת, ובזהירות. תמיד אפשר להתייעץ עם מעצב פנים כדי שהמטבח ושאר הבית ישתלבו יחד וייצגו דבר אחד כללי שמכיל בתוכו רבדים רבים.