ביטוח אחריות מקצועית רפואית

 

הרפואה המודרנית הביאה עמה חידושים רבים בתחום הרפואה שמעלים הן את תוחלת החיים והן את איכות החיים של החולים, אך יחד עם זאת הפתרונות הרפואיים המוצעים כיום בשוק הרפואה חובים בתוכן סיכונים רבים. סיכונים אלו עלולים לגרום לא אחת לנזק קשה בגוף ואפילו למוות.

כל עוסק בתחום הרפואה חייב להרגיש מוגן אל מול אותם הסיכונים אחרת לא יוכל לעשות את עבודתו נאמנה ולא ירצה לבחור בהליכים מסובכים ומצילי חיים אך בעלי ערך סיכוני גבוהה. כדי שהעולם הרפואי ימשיך להתקדם, עליו לדאוג לרופאיו ולעומדים בראשי צוותים רפואיים. כדי להבטיח את העוסקים בקודש מפני תביעות אפשריות של רשלנות רפואית קיים ביטוח אחריות מקצועית רפואית.

ביטוח אחריות מקצועית רפואית מספק פוליסה ביטוחית שתגן על העוסק ברפואה בגין תביעה אפשרית כאשר האחריות של הרופא אל מול הנזק שנגרם עומדת להערכה משפטית ונשקלת אל מול פיצוי כלכלי בהתאם לנזק שנגרם. ביטוח אחריות מקצועית רפואית הוא תחום ספציפי בפוליסות ביטוח אחריות מקצועית ונבדל מיתר הפוליסות, כיוון שבמקצוע הרפואה קיימים סיכונים יומיומים לגוף ולנפש ואף סיכון מוות, וסיכונים אלו מוערכים כגבוהים מנזקי רכוש.  פוליסת הביטוח אחריות מקצועית רפואית תהיה שונה ומותאמת לעוסקים השונים ברפואה לפי חשיפתם המקצועית לסיכונים רפואיים וחשיפתם לתביעות של רשלנות רפואית חמורה. למשל מנתחים ורופאים המטפלים ישירות בחולה או פצוע ברגעים רפואיים קריטיים עלולים להיות חשופים יותר לסיכונים ובשל כך האחריות המקצועית שלהם גבוהה יותר וגובה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית רפואית שלהם תהיה גבוהה יותר.

רופאים ועוסקים ברפואה רבים מוצאים את עצמם מדי יום נגררים להליכי משפט של תביעות שונות כנגדם כאשר האחריות המקצועית שלהם מוטלת על כף מאזני המשפט ומהווה סיכון להמשך עבודתם. כאשר מתנהלת תביעה כנגד רופאים אלו ההוצאות הכלכליות של המשפט, הוצאות עורכי הדין ליווי וטיפול בהליכים המשפטיים כלולים כולם ומכוסים בתוך פוליסת ביטוח אחריות מקצועית רפואית.

אם כך, קיימת חשיבות רבה עד מאוד לכל אותם העוסקים ברפואה באופן ישיר או העומדים בראש צוותים רפואיים מסוגים שונים רפואיים ופרא רפואיים, לרכוש ביטוח אחריות מקצועית רפואית כדי להמשיך את עבודת הקודש שלהם ולהיות מוגנים ובטוחים מפני תביעות שונות כנגדם.