בחירת מקלחון לבית היא לא דבר של מה בכך כאשר היא אמורה לשמש לא רק הורים אלא גם ילדים. על מה חשוב לתת את הדעת ואיך בוחרים מקלחונים שיהיו נוחים לכל המשפחה?

חדר אמבטיה עם מקלחון
אם תכננתם שיפוץ בחדר האמבטיה, אל תשכחו למצוא מקלחון שמתאים גם לילדים.

זמן המקלחת של הילדים הוא חלק בלתי נפרד מהיום, וכל הורה מכיר את האתגרים הנלווים לתהליך. מדובר בפעולה נדרשת והכרחית, שצריכה לעבור בנעימים ובצורה בטוחה. ולכן אם אתם מתכננים שיפוץ בחדר האמבטיה ורוצים להתקין מקלחון שיהיה נוח וידידותי לכולם, ישנם כמה פרמטרים שתרצו לשים לב אליהם.

המידות – מקלחונים גדולים ומרווחים הם לא רק פינוק, אלא גם דרך להבטיח זמן רחצה נוח יותר. על ידי בחירה במקלחון גדול, אם כמובן יש באפשרותכם לבחור את המידה, תוכלו להשיג מספר מטרות במקביל: למנוע חשש נפוץ בקרב ילדים להימצא בחלל קטן וסגור, כמו גם לסייע לילדים להתקלח אם הדבר נדרש עדיין. במקרה בו מדובר בילדים קטנים שזקוקים לעזרה, מקלחון מרווח יאפשר לכם לעזור להם באופן פשוט יותר וימנע סרבולים.

הדלתות – דלתות מקלחונים עשויות להוות אתגר עבור חלק מהילדים. חשבו על תהליך הכניסה והיציאה מהמקלחון דרך עיני הילד, וודאו שאתם בוחרים במקלחון שנפתח בצורה נוחה אך גם נסגר היטב כדי למנוע השפרצת מים. 

החומר – חפשו מקלחונים שעשויים מחומרים עמידים ובטיחותיים, כדי למנוע סיכונים פוטנציאליים.

הרצפה – חדר האמבטיה ככלל הוא מקום שמועד לנפילות. מקלחונים יכולים לספק פתרון בטוח באספקט הזה, כל עוד תבחרו בריצוף מחומר שאינו מחליק.

האבזור – אם התרגלתם להציב את בקבוקי השמפו על דפנות האמבטיה, זכרו שעם מקלחונים תידרשו למצוא חלופות אחרות. ודאו שהפתרונות בהם בחרתם מתאימים לילדים בהיבטי הגובה והבטיחות, כדי למנוע מצב שבו הילד מושך בחוזקה במתלה שממוקם גבוה מדי ומוביל לתלישתו.

לסיכום, מקלחונים מספקים יתרונות רבים, החל מהרמה האסתטית ועד לפונקציונליות. למעוניינים בכך, ניתן לבצע התאמות שונות שיהפכו את המקלחון הבא שלכם לידידותי גם למשתמשים צעירים, ועל ידי כך לחדש את חדר הרחצה ללא בעיה ולאפשר לכולם להתקלח בצורה נוחה, נעימה ובטוחה.