קיץ וחם. אם לא היו לנו מזגנים בבית לא הייתי שורדת את הקיץ הזה, ולא רק אני. הפכנו כל כך תלויים בהם במזגנים ולרגע שכחתי כיצד הייינו שורדים את הקיץ כשלא היו לנו את המזגנים המשוכללים של היום.

 

לרגע עולה בי זיכרון רחוק ועמום מימי כחיילת. יושבת באוהל לוהט בימות הקיץ החמים בדרום הארץ, בנות נוספות יושבות יחד אתי, אנחנו מנסות לעבוד ולא מצליחות להתרכז בשום דבר מלבד החום הגדול.

אחת הבנות מביאה שק גדול של קרח ומחלקת ביננו, אנחנו מנסות להצטנן במעט עם קוביות קרח שהופכות את החיים לקרירים ונעימים יותר אך נמסות מהר מדי.

 

לו רק היו לנו מזגנים באוהל, נשמע כמדע בדיוני אבל כל כך הכרחי. גם בחדרים החשובים של הדרגים הגבוהים יותר שם היו מזגנים, הם טירטרו ורעשו ורקדו כל היום. מים נטפו מהם ולא מעט תקלות היו באותם מזגנים שצמודים לחלון.

 

המזגנים החדישים שלי בבית קורצים לי, לבנים ונוצצים, והסימן של פתית השלג על הצוגה עושה עמי חסד קטן ומזכיר לי כי בעידן שלי אני יכולה לשבת ולהתרווח לי בנחת גם בימות הקיץ הנוראיים הללו. אין אוהל ויש מזגנים שמבטיחים כי אצליח לעבור את הקיץ הזה בשלום.

 

חבל שאי אפשר לקחת אתנו את המזגנים לכל מקום. והרי צריך לעזוב את הבית מדי פעם. לצאת החוצה אל הכבשן הלוהט ולרוץ לרכב ולהתניע אותו במהירות כשי שגם שם נוכל להפעיל את המזגן.

 

הנסיעה ברכב כשחם היא לא פשוטה ללא מזגנים ולמזלנו יש כיום בכל רכב מזגן טוב שעושה עבורנו שירות מצויין ומצנן אותנו בעת הנסיעה בחוץ בשמש הקופחת. נסיעה באופניים לא באה בחשבון והרי אין אופניים עם מזגנים, כך שלקיץ הקרוב אאפסן אותם במחסן שלוהט גם הוא בשמש.

 

מזגנים הם ללא ספק אחד ממכשירי החשמל הכי חשובים לנו כיום ובעיקר בימי הקיץ החמים כשהטמפרטורות עולות ומצב הרוח שלנו מושפע באופן ישיר מהחום. הסבל שהחום והלחות גורם לנו, הכעסים, הלחץ והעצבים שנגרמים מהחום יכולים להישכח אך ורק במזגנים.