שיווק – במקרים מסוימים העדרו או כישלון בו דן אנשים וחברות להעדרם מהתודעה ולהיעלמותם מתצוגות, ממדפים, מכל מקום שבו חשיפה היא לא רק שם המשחק אלא מרכיב מהותי בהשפעה על תוצאותיו.

על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בשיווק חשוב לבצע זיהוי ממוקד של לקוחות פוטנציאליים (קהל היעד), לפלח ולנתח את צרכייהם, רצונותיהם, יכולת התשלום שלהם, האופן שבו הם מעדיפים לצרוך את המוצר או השירות ועוד.

כיום, כאשר השוק צפוף ורווי מתחרים, בעלי עסקים וחברות רבים מבינים, חלקם מניסיון עצמי וחלקם הודות לייעוץ של מומחים בתחום השיווק, כי הדרך ליצירת בולטות ויתרון יחסי היא באמצעות השיווק.

שיווק – בין היצע לביקוש

זה מכבר – במחצית השנייה של המאה ה-20 – התפתח והוכר כתחום נפרד, ייחודי, של עיסוק, לרבות מחקרי, אשר ככל שהעמיקו לחקור בו התברר כי עקרונותיו משותפים לא רק למגזר העסקי אלא לתחומים רבים ובהם: שיווק פוליטי, עצמי, מוניציפאלי, מדיני ועוד). בשיווק מקצועי נעשה שימוש בכלים מתחומים ריבם ומגוונים ובהם: סטטיסטיקה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מערכות מידע ועוד. שיווק מושכל מניע ומעורר ביקוש ולא רק נותן לו מענה.  משווק שמיטיב לחדור לנבכי תודעת הצרכן הפוטנציאלי עשוי להצליח לשווק טוב יותר את המוצר או את השירות שלו. לימודים בתחום  המאפשרים ללמוד את הנושא לעומקו.

מי שמתמחים בתחום  ודאי יודעים כי ניתן להגביר את החשיפה למוצר או לשירות על ידי מגוון פעילויות שיווקיות מוכוונות מטרה, ממוקדות ואפקטיביות.על ידי ביצוע פעילויות שיווקיות שונות ניתן לאמוד באופן כמותי את השפעת השיווק ולהיווכח בתוצאותיו.

שיווק באינטרנט- כל העולם כולו פס רחב מאוד

אולי, כמאמר האמרה, "כל העולם כולו גשר צר מאוד" אבל מצד שני- כל העולם כולו פס רחב מאוד… כיום, אין עוד עוררין על היות רשת האינטרנט הפלטפורמה השיווקית המרכזית, העצמתית והאפקטיבית ביותר. הנגישות והזמינות של קהל היעד הן בלתי מוגבלות. ממשקי הרשת מאפשרים ניצול מרבי ומיטבי של כלל הטכניקות השיווקית. נישות שונות ברשת כגון הרשת החברתית פייסבוק, ערוץ יו-טיוב, בלוגים, פורומים, מיילים, קידום אורגני וקידום ממומן במנוע החיפוש גוגול, הפקת סרטוני וידאו, כתיבה שיווקית, דפי נחיתה ואין- ספור אתרים. ניצול כל הפלטפורמות האינטרנטיות לשיווק מוצר או שירות מגביר לאין שיעור את סיכויי החשיפה והמיתוג. שיווק מושכל, ברשת ומחוץ לה, מאפשר למנף כל פעילות, כלכלית או חברתית, ולהגיע לקהל יד עצום.