שמירה על הסביבה  היא נושא שמהותי עבור כולנו, שכן המצב הסביבתי משפיע על איכות החיים של כולנו. היות וכך, כולנו צריכים לקחת חלק בשיפור המצב ולא לשבת בחיבוק ידיים ולכעוס על הגורמים המדיניים הרשמיים. אם הנושא חשוב גם לכם, אתם יכולים להוציא לפועל עקרונות קיימות שונים וליישם אותם בחיים האישיים שלכם, וכך לשפר לא רק את החיים שלכם אלא את החיים של כולנו וגם של בעלי החיים.

קיימות הפכה להיות מונח השגור בפיהם של כל אלו שאחראים על נושא שמירה על הסביבה  וגם בפיהם של כל האנשים ששמירה על הסביבה חשובה להם והם אינם בעלי השפעה ציבורית כלשהי. אם כן, השיפור במצב איכות הסביבה אינו מותנה אך ורק בכוחות וביכולות של הגופים הרשמיים המטפלים בתחום. כידוע, הרבה פעמים הגופים האלו סובלים מאוזלת ידיים, מה שדורש מאתנו לקחת יוזמה ולבצע פעולות מסוימות כדי לשנות את המצב.

שמירה על הסביבה
שמירה על הסביבה באחריותינו

מימוש עקרונות קיימות בשגרת היום

איך אתם יכולים לממש קיימות ולהוציא אותה אל הפועל כדי לשפר את מצב שמירה על הסביבה ? לפעמים שינויים קטנים בחיים יכולים לעשות שינוי מרחיק לכת. אם כולנו נעשה את השינויים האלו, ההשפעה החיובית על הסביבה של כולנו ושל בעלי החיים תהיה עצומה.

הנה כמה דברים שכל אחד מאתנו יכול לעשות לשמירה על הסביבה :

  • מחזור: מאוד קל ופשוט למחזר, וכל אחד יכול למחזר את הפסולת שהוא יוצר. בין היתר, ניתן למחזר את הבקבוקים שאוספים, בקבוקי פלסטיק וזכוכית, אפשר למחזר בגדים וסוגים שונים של בדים, קרטונים, בטריות ועוד, ולכל אלו יש מיכלי מחזור מיוחדים. כיום, בכל יישוב וכל עיר יש מספר מרכזי מחזור שבהם נמצאים כל המיכלים השונים. וכמובן, ניתן להפריד בין פסולת יבשה לבין פסולת רטובה.

בחלק מהדברים שאתם עומדים לזרוק אתם יכולים לעשות שימוש חוזר, למשל לקחת ציפית ישנה ומוכתמת ולהשתמש בה לניקוי אבק בבית. גם נייר עיתון יכול להיות שימושי לניקוי חלונות.

  • צמצום כמות הפסולת: יהיה הרבה יותר קל למחזר אם כמות הפסולת שיוצרים היא קטנה יותר. כאן ההשפעה היא לא רק כלפי הסביבה; צמצום כמות הפסולת גם משפיע על ההוצאות החודשיות, שהרי ככל שצורכים פחות כך משלמים פחות.

בשל החשיבות של קיימות וההשפעה שלה על שמירה על הסביבה , כיום ניתן למצוא קבוצות שמתמקדות בחינוך והעברת כל המידע הרלוונטי בנושא כמו גם העלאת המודעות לנושא ולחשיבות שלו. גם אתם יכולים לקחת חלק בקבוצות האלה, כמדריכים או כתלמידים ולקחת חלק פעיל בשינוי ושיפור המצב הקיים.