קורס גישור | מגשרים מוסמכים | פתרון סכסוכים – גישור 

גישור הוא תהליך אשר שונה מתהליך משפטי הוא מאפשר לשני הצדדים להגיע לפתרון שהוא אחיד, באמצעות מגשר, למגשר יש  הכשרה שהיא מיוחדת ועל ידי השיטות השונות שיש לו הוא יכול להחליף את הדיון בבית המשפט.

אין ספק שתהליך הגישור הוא תהליך אשר מחליף את הדיונים שנערכים בבית המשפט, ההחלפה היא אכן מוצלחת ומונעת את כל התהליכים המסובכים והארוכים של בית המשפט.

הפתרון הכי נכון זה להגיע להסכם עם שני הצדדים, כמובן שעדיף למנוע את כל התהליך הארוך של בית המשפט על ידי כך שהולכים למגשר, ועל ידי תהליך גישור הדרכים לכך מתקצרות, בתהליך זה מגיעים לרצון והסכמה עם שני הצדדים וזה מה שכה חשוב בתהליך הזה.

למעשה כל תהליכו של הגישור הוא תהליך אשר נועד בכדי שיהיה את האפשרות להגיע להסכם ופשרה בין שני הצדדים ואז על ידי כך המריבה והסכסוך יפתרו ללא תהליכים שהם ארוכים ומסובכים.

הדרך המהירה אשר מתקיימת בביצוע תהליך זה היא דרך נוחה מאד ועל כן זה כה מומלץ.

סכסוכים יכולים להתקיים מפני סיבות רבות, יכול להיות סכסוכים בין זוגות, סכסוכים בין משפחה, סכסוכים בין חברים, בעת אשר רואים שהסכסוך איננו נפטר ומתמשך זמן רב ורק גובר, אז מבינים שיש צורך שגורם חיצוני יתערב ועל ידי כך יהיה אפשר להגיע עם הסכסוך לפתרון.

המגשר איננו יכול להכריע בין שני הצדדים אלא הפתרון וההחלטה נעשית על ידי שהוא קודם כל שומע את דעותיהם וטענותיהם של הצדדים ואז הוא מנתח מה הפתרון העדיף, משתף אותם, וביחד מגיעים להחלטה הרצויה והמקובלת.

אכן גישור זוהי דרך שונה מפני שבדרך זאת רשאי אחד הצדדים לומר שהוא איננו מוכן להמשיך בכך.

ואז צריכים לשנות את ההחלטה למשהו שיהיה מקובל על שניהם.

המגשר מגיע להחלטה על ידי כך שהוא שומע כל צד, הוא מבין את האינטרסים של כל אחד מהצדדים ומה כל צד מנסה להשיג מהמחלוקת הזאת ועל ידי כך הוא יודע כיצד להגיע למציאת הפתרון האידיאלי ביותר שיוביל בסופו של דבר לתוצאה הנכונה והטובה.