אם אתה משתמש הרבה עם סכינים בהכנת האוכל שלך, אתה חייב שיהיה לך סכין שף איכותית. סכין שף היא סכין חזקה אשר מחזיקה לשנים רבות, עם סכין שף תוכלו להכין ארוחות איכותיות ביותר, לחתוך בשרים, חזה עוף, ועוד דברים שקשה לחתוך בסכין רגיל. אז אם בא לך להתחדש בסכין שף חדשה במטבח שלך, כדי שתקרא את המאמר הבא.

מהי סכין שף?

סכין שף היא סכין אשר נועדה לעבודה השוטפת של השף. מדובר על סכין גדולה וכבדה בה.

מאוד, אשר ניתן לעשות איתם מגוון פעולות שונות. עם סכין זאת ניתן לחתוך מוצרים קשים לחיתוך, סכין זאת חדה עד מאוד והיא מאפשרת בשניות לחתוך כל דבר שאנו רוצים ושקשה לנו לחתוך עם סכין רגילה. כך נוכל לחתוך איתה נקניקים, בשרים אדומים ועבים, צלעות כבש, חזה עוף, פרגיות ועוד. לרוב משתמשים בה בקצביות שונות, אך גם בבתים פרטיים ישנו שימוש לא מעט בה, במיוחד שמדובר על ארוחות אשר כוללות  בשר, צלעות, פרגיות, חזה עוף ועוד.

 

כיצד שומרים  על סכין שף?

על מנת לשמור על סכין שף לשימושים רבים במהלך השנים חשוב להקפיד על הדברים הבאים. יש לאחסן את הסכין במקום בו יש מגנט סכינים או עם כיסוי מיוחד אשר יגן עליהם.חשוב מאוד להרחיק אותם מילדים מאחר שמדובר על סכינים חדים מאוד, גדולים וכבדים שעלולים לפצוע אותם. כמו כן, חשוב לנקות את הסכינים בהתאם לסוג הסכין, סכני שף עלולים להחליד עם לא מנקים אותם בצורה נכונה, והחלודה יכולה להיות קטנה עד חלודה על כל הסכין עצמו, ואז אנו לא יכולים להשתמש עם הסכין אלא לרכוש חדש. ברגע שסיימתם עם השימוש יש לשטוף את הסכין בסבון ומים ממש כמו שאר הסכינים הרגילות, לנגב ולהניח אותה במקומה. אסור להכניס את הסכין למדיח כלים, מאחר שחומרי הניקוי עלולים להזיק ללהב שלה והן לידית שלה, מעבר לכך אסור לשפשף אותה עם צמר פלדה או מתכות גסות. בעת שטיפת הסכין יש להיזהר עימה, על מנת שלא תחליק לנו ותפצע לנו את כף היד.