מכשירי חשמל הם חלק בלתי נפרד מחיינו. לכל אחד יש בבית מספר מכשירי חשמל שבלעדיהם הוא לא היה יכול לקיים חיי שגרה נוחים וטובים.

 

אחד מהמכשירים הכי חשובים בביתנו הוא המקרר. בכל פעם שאני פותחת את המקרר כדי להוציא מוצר מזון כלשהו או להכניס לשימור וקירור אני חושבת לעצמי כמה נוח ופשוט שיש מקרר. לא מתקבל על הדעת חיים בבית ללא מקרר.

והרי דווקא כשקורה משהו יוצא דופן והמקרר שלנו יוצא מכלל שימוש, או כאשר יש הפסקת חשמל והמקרר לא פעיל, אני חושבת לעצמי שלא יתכן שבעבר חיו כך אנשים, ללא מקרר בביתם.

 

והרי כיצד ניתן לקיים חיי שגרה בעלי אורח חיים פשוט ונח ללא מקרר שישמור על טריות המזון שלנו ואפילו יקרר את השתיה שלנו או ייצר עבורנו קוביות קרח קטנות.

 

אם המטבח שלי הוא מרכז הבית שלי, כיוון שהוא שוקק חיים רב שעות היום ומאכלס בתוכו מפגש של כל בני המשפחה מספר פעמים ביום, הרי שהמקרר הוא הבמה המרכזית בבית. הוא המכשיר הפופולרי ביותר בבית. בתוך המקרר נמצאים דברי הערך הרב ביותר בביתנו והם מוצרי המזון הטריים שנשמרים במקרר.

הם יקרים לרב בני הבית יותר מתכשיטים ומכסף וכאשר אחד מבני הבית מגיח רעב למטבח ופותח את דלת המקרר הוא מקווה למצוא שם סיפוק מיידי לצורך הכי בולט שלנו בני האדם- הרעב.

 

הרעב הוא צורך בסיסי, אינסטינקט שיש למלא אותו באופן מיידי כדי לקיים חיים נורמטיבים ופעילים.

וכך הפך המקרר במטבח שלנו למלך הבית, לכס המלכות.

 

לא אחת נדמה כי המקרר נפתח ונסגר כל דקה פנויה כשבני הבית נמצאים בבית. למזלנו, המקרר החדיש שלנו מאפשר אלפי פתיחות וסגירות ביום מבלי שיאונה לו רע.

 

שלא כמו אחד המשפטים שזכורים לי מהילדות שאמי הפצירה בנו לא לפתוח את דלת המקרר כשלא חייבים ולא לעמוד עם דלת המקרר פתוחה יותר מרגע אחד, אחרת המקרר עלול להתקלקל.

 

ע הטכנולוגיה של המקררים שיש בידינו כיום, אני פטורה מלהגיד את אותם המשפטים לילדי ולבני המשפחה, ואני מאפש/רת להם לפתוח ולסגור את המקרר בכל פעם שהם רוצים בתחושת בטחון רבה.