מה עושים עם כל הבלאגן הזה בבית?

בכל יום מחדש אני מוצאת שלא פשוט לשמור על הסדר בבית במיוחד לנוכח העובדה ששלושה קטנטנים מתרוצצים להם רב היום בבית, מוציאים משחקים מחדר המשחקים ומפזרים אותם בכל הבית.

 

אני לפעמים שוכחת שיש לנו חדר משחקים כשכל הצעצועים מפוזרים גם במטבח ואנחנו המבוגרים מוצאים את עצמנו מנסים לצעוד מעל החפצים הפזורים בבית.

 

בכל יום מחדש אני לא מוצאת את עצמי בכל אי הסדר ששורר בבית, מתעקשת לסדר ולהחזיר כל דבר למקום אך המם מיד יוצאים בחזרה או חוזרים למקומם אבל אחרים מוצאים את הדרך החוצה.

 

בכל יום אותו האתגר, לנסות לסדר את הבית ושישאר כך, אך עד עתה לא מצאתי את הנוסחה השלמה לסידור הבית.

 

לאחר ששוחחתי עם לא מעט בני משפחה וחברים הבנתי מספר דברים. האחד הוא שאני לא היחידה במערכה וכולם שותפים לאותו האתגר של סידור הבית לנוכח זאטוטים בני משפחה. השני הוא שאני חייבת לקחת פיקוד על אירגון נכון של פתרונות איחסון בבית שיתאימו לנו.

 

אחת ההצעות היעילות שקבלתי מחברי המלומדים הוא לרכוש ארון הזזה ולהציבו בחדר המשחקים. במקום השידות, המגירות ושלל המדפים בחדר המשחקים פשוט להתקין ארון הזזה גדול שיכול להכיל את שלל הצעצועים והחפצים של הילדים ולרכז אותם במסודר בארון הזזה אחד.

 

כך לכל חפץ יהיה מקום מסודר, והילדים בעצמם יוכלו לפתוח ולסגור בקלות את דלתות ארון הזזה, ללא חשש ובבטיחות. וכך גם הסדר יראה יותר כשהכל מוסתר מאחורי דלתות ארון הזזה אחד גדול, במקום שכל החפצים יהיו פזורים על מדפים , שידות ומגירות מה שעושה בעצמו אי סדר בתוך החדר.

 

לקחתי את רעיו ארון הזזה והחלטתי ליישמו.

רכשנו ארון הזזה אחד גדול לחדר המשחקים והוצאנו מתוך החדר את כל הרהיטים האחרים שנועדו לאיחסון, שתפסו הרבה מקום בחלל החדר ויצרו לא מעט בלאגן למראית עין.

 

הפלא ופלא, לאחר שסידרנו את כל החפצים והמשחקים בארון הזזה, הבית כבר נראה מסודר יותר.

 

וכעת האתגר הגדול מכולם לשמור על הסדר הזה שישאר כך לתמיד. אולי לא לתמיד, אבל לפחות לשעה אחת קלה.