מטבח אנגלי ידוע ונפוץ בעיקר כמטבח שעיצובו יוצר אווירת איכות ושלווה בבית. מטבח אנגלי נוצר מן התפיסה שהבית כולו ובעיקר המטבח עליו ליצור אווירה חמה וביתית אך יחד עם זאת משלבת גם זוהר ויוקרה רבים. חומרי הגלם של מטבח אנגלי הם איכותיים וקפדניים ולכן בעלי עמידות רבה לאורך שנים. מטבח אנגלי הוא מטבח הידוע כמושקע ביותר ומייצג סגנון עיצוב עיקרי ובולט בנושא עיצוב מטבחים קלאסיים. מטבח אנגלי מגיע עם גימורים שהם איכותיים וקפדניים יותר מאשר במטבחים אחרים, עם תשומת לב מרבית לכל פרט ועמידות לפרקי זמן גדולים וממושכים יותר. מטבח אנגלי הוא בחירה פופולארית ונפוצה ברכישת מטבחים על ידי לקוחות, כיוון שהוא משלב עיצוב מודרני ועכשווי יחד עם עיצוב קלאסי מסורתי. לכן מטבח אנגלי הוא איכותי יותר ומותאם יותר למשפחות ולאווירה המשפחתית המסורתית יותר. מטבח אנגלי המאפיין העיקרי שבו הוא העיצוב הבריטי היוקרתי ולכן הוא יוצר תחושה של העבר הקסום עם הסגנון הקלאסי הבריטי המוקפד.

הוא משלב את המאפיינים של המטבח הכפרי ועשוי משילובי עץ שונים או מעץ מלא. יחד עם זאת הוא מותאם לכל חלל וגם בחללים קטנים ניתן יהיה להשיג את אותה תוצאה יוקרתית וקלאסית. מטבח אנגלי ייחודי גם ככזה המשלב את סגנון הרטרו האהוב שחזר עם השנים, זהו מטבח עם מראה חמים ועשיר יותר.  מטבח אנגלי למרות עיצוב כפרי וקלאסי שמאפיין את הגישה המסורתית יותר הוא מטבח שנפוץ גם בבתי צעירים או זוגות צעירים. מטבח אנגלי שם דגש בכל הקשור לעיצוב לכל פרט ופרט בשילוב של העץ הכפרי המלא, הן בעיצוב ארונות המטבח או המגירות, בפרטי ריהוט פינת האוכל והן בעיצוב כגון בבחירת סוג הידיות או בשאלה מה יהיה עיצוב הגימורים של המטבח כולו.
כמה סגנונות עיקריים בולטים בתחום מטבח אנגלי כגון שילובי עץ בצבעים בהירים או בקווים פשוטים, מטבחים העשויים מעץ סנדוויץ' או מטבח אנגלי שעשוי כולו מעץ מלא. מטבח אנגלי נע בין שילובים של סגנון עתיק, עיצוב שמרני יותר ובשימוש בצבעי עץ כהים או בהירים.