מחיר ביטוח שוק ההון | שוק ההון ביטוח וחיסכון | פוליסה – ביטוח שוק ההון

בכל תחום שגורר בחובו סיכון רב מומלץ שיהיה בידי העוסקים בו ביטוח אשר יגן מפני הסיכונים שעלולים לקרות. עסק שמוגדר כמסוכן כי הוא עוסק בדברים שמסכנים חיי אדם או עלולים לגרום לנזקים כלכלים זקוק לביטוח טוב. כך למשל בתי חולים שבכל יום מטפלים במאות חולים, פצועים ולעתים מרפאים ולעתים מצבם מחמיר ולעתים אף מתים. אלו דרכי החיים ולכן בבית חולים טוב שיהיה ביטוח שיגן על בית החולים מפני תביעות שמקורן באי שביעות רצון של המטופלים או בני משפחותיהם.

גם בשוק ההון יש סיכונים לא מעטים, אמנם הסיכונים אינם משפיעים ישירות על חיי אדם, אך בהחלט משפיעים על סכומים גבוהים של כסף. שוק ההון מרבה להשתנות והסיכונים בכך רבים, הון רב שהושקע והובטח לו כי ירוויח עלול להפסיד את כל ערכו וכך קורה שהעוסקים בשוק ההון חשופים אף הם בכל יום לתביעות שמקורן בחוסר שביעות רצונם של הלקוחות שהם מנהלים עבורם את תיקי ההון וסוחרים עבורם בשוק ההון עם כספם.

כל תביעה שכזאת כאשר לא היה ביטוח שוק ההון שיגן על העוסקים בבורסה, עלולה להיות גזר דין מוות על מנהל תיק ההון. שכן מדובר בסכומי כסף כה גדולים שמנהל תיק ההון אינו מחזיק בהם באופן אישי, ואם יפסיד בתביעה לא יוכל להחזיר סכומי כסף אלו וגם לא יוכל לעמוד כלכלית בהוצאות המשפט הנילווים. רק אם ברשותו ביטוח שוק ההון אזי יוכל הוא לעמוד בביטחה מול תביעה אפשרית, שכן ביטוח שוק ההון מגן על העוסקים בשוק ההון מפני מקרים שכאלו ומספק בידם פוליסה רחבה שמכסה הפסדי עתק בשוק ההון.

ועל כן שוק ההון חייב להיות מוגן ומבוטח בביטוח שוק ההון לצורך המקרים הללו. בנוסף, ביטוח שוק ההון חייב להיות מעודכן בכל רגע נתון של עליות וירידות שערים שגורמים לערכו של התיק ולשווי התיקים לעלות. ביטוח שוק ההון חייב להתעדכן ולהיות מותאם לערכי השוק. אם לא נעשו שינויים בזמן, עלול להיווצר מצב בו ביטוח שוק ההון לא יוכל לכסות תביעות שנעשו על ידי לקוחות כיוון שלא עודכן והפרטים של תיק ההון המנוהל על ידי הנתבע לא עודכנו ואינם תואמים את פוליסת הביטוח.