עסק משפחתי שחי ועובר בירושה מאב לבנו ונשאר במשפחה כבר דורות. זהו העסק המשפחתי שלי וגם אבי עובד אתי וגם סבי עבד בו בעבר וכן הלאה שנים לאחור.

 

במשך דורות אנחנו שומרים על איכות גבוהה ושירות מקצועי ואמין מהשורה הראשונה.

 

את כל מה שאבי וסבי לימדו אותי לעשות בעסק שיכללתי והוספתי את הטכנולוגיה החדישה שקיימת כיום והעסק הצליח לשנות צורה ולהתעדכן וכך גם לשרוד עוד שנים קדימה בעזרת שימוש בטכנולוגיה חדישה.

כמובן שאבי וסבי כלל לא היו עושים את הצעד לשינוי, אך מכיוון שאני גדלתי על ברכי הטכנולוגיה המתקדמת , היה נראה לי רק טבעי להכניס אותה גם לעסק הותיק.

גם את שירותי המכירה העתקתי צעד אחד קדימה למכירה אונליין של המוצרים שלנו ואף תמיכה אונליין בשירות.

הלקוחות יודעים כי הם יכולים לקבל שירות ולשלם אונליין והסליקה מתבצעת דרך האינטרנט.

 

בתחילה, כשאר רק הכנסתי אתחדשנות התשלום ברשת לבית העסק, להוריי היה נראה הדבר כמדע בדיוני. לשלם מרחוק כאשר הסליקה של כרטיסי האשראי נעשית באופן סמוי ובלתי נראה על ידי חברת סליקה, היה זה דבר בלתי נתפס עבורם.

 

למבוגרים ביותר בעסק שלא ידעו כלל מהם כרטיסי אשראי ומהי סליקה, היה לא פשוט להתרגל לשינוי החדש שהכנסתי לעסק. כל הטכנולוגיה של תשלום מכירה וקניה מרחוק, של סליקה של כרטיסי האשראי דרך האינטרנט הם משהו שהיה צריך ללמוד אותו ולהתרגל לצורך שלו.

 

כמובן שהצלחו של העסק הניבה פירות ורק כאשר ראו זקני השבט כי אכן יש דרישה לטכנולוגיה החדישה שהכנסנו לעסק ושהמכירות רק עולות בעקבות כך, שוכנעו בנחיצותם של המשאבים שמושקעים בפיתוח וטכנולוגיות חדישות, תקשורת אינטרנטית וסליקה אונליין.

 

הכחמה בעסק משפחתי היא שילוב של ישן וחדש. הבסיס הישן הותיק שצבר ניסיון והצדיק את השם ואת קיומו של העסק, יחד עם החדש, הרענן שמשנה ומתאים את העסק לצרכים החדשים כיום וכל זאת בכדי להשאיר את העסק פעיל ונחוץ גם בעולם תוכן מתקדם.

השילוב בין הישן לחדש חייב להעשות בצורה הרמונית כדי לגדול ולהתפתח ולא ליפול.