אמנות

רבות נאמר על אמנות. ביטויים השגורים בפי כל, אמנות או נמות, באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה האמנות הקלאסית הטביעה חותם גדול בתרבות האנושית והתוותה דרך לאמנים רבים במהלך ההיסטוריה. ההיסוטריה של האמנות עשירה בסיפורים על אמנים, זרמים באמנות , סוגי אמנויות וגם אמנים ששברו את כל המוסכמות והלכו בניגוד לדעה הרווחת על מהי אמנות.

אמנות היא באופן מוחלט נתונה לפרשנות. וכמעט תמיד היא שנויה במחלוקת בשל הנטיה לפרש אותה בדרכים שונות, כל אחד לפי הבנתו את הטמנות, לפי עולם הדימויים והאסוציאציות שלו ישפוט את האמנות בדרכו המיוחדת שלו. לכן האמנות עומדת במרכז התרבות האנושית כל כך הרבה שנים ולא נס ליחה.

אמנות היא כלי תרבותי להתפתחות האנושות מההיסטוריה העתיקה ביותר של האדם הקדמון ועד לימינו אנו. ואנו כחברה אנושית שומרים על האמנות מכל מישמר כי רק באמנות אין חוקים, אין מגבלות, אין תבניות קבועות ואם קיימות כאלו, הן משתנות באמנויות אחרות מזרמים שונים ותרבויות אחרות משחר ההיסטוריה. השונות והמיגוון האינסופי הוא מרתק את המוח והעין האנושית ובני האדם ימשכו תמיד לאמנות.

האמנות תמיד היתה במספר רמות. אמנות שהיא מקצוע והיא העיסוק העיקרי של האדם. כגון ציירים ופסלים שעוסקים באמנות ומרויחים את לחמם ממכירת יצירות האמנות שלהם ומהצגתם במוזיאונים ותערוכות.

אמנות אחרת היא זו שמופיעה כתחביב או עיסוק צדדי של אדם שנהנה ליצור את האמנות כדרך חיים והנאה לעצמו ולעיתים אפילו לא מציג אותה לקהל הרחב.

את האמנות אנו רוכשים כבר מגיל צעיר מאוד, בצורה פסיבית משיטוט בין מוצגי אמנות במוזיאונים, או במדיה. וגם בצורה אקטיבית כחלק ממערך הלימודים במערכת החינוך. בכל מדינה מפותחת קיימת האמנות כנושא הנילמד בבתי הספר וכמובן בלימודים הגבוהים ובאוניברסיטאות. נאמנות מופיעה רבות כחלק מתרבות הפנאי של אנשים רבים בחוגים סדנאות והתנסויות מסוגים שונים החושפים את האמן הצעיר לשימוש במח היצירתי שלו ובמגע עם חומרים מסוגים שונים.

כיום כל אחד יכול ליצור אמנות, כל אחד יכול להיות אמן וכל אחד יכול לצרוך אמנות גם אם אין לו מיליוני שקלים לקנות יצירה של ואן גוך או פיקאסו.

המרחב הוירטואלי המודרני מספק גם הוא אמנות וזו הופכת להיות נגישה יותר ומתקדמת יותר.