שיקום קרקעות מזוהמות

אנו כאזרחים החיים במדינת ישראל צריכים להשתדל לשמור על ניהול חיים בריא כמה שיותר, על סביבת חיים בריאה וירוקה אשר גורמת לכך שחיי האדם יהיו טובים יותר כאשר הוא נמצא תחת התנהלות של חיים בריאים ותקינים והתרחקות ככל האפשר מדברים הגורמים לזיהומים.

כאשר ישנו אזור אשר נחשב כמזוהם אזי יש לדאוג לשיקום קרקעות מזוהמות עבור אותו אזור. הזיהום הינו זיהום מוכח של קרקע ומים ממגוון מזהמים, חוץ מן האתרים הללו קיים בישראל זיהום אשר נחשב רחב מימדים של קרקע ומים.

 

ישנה מדיניות של משרד עבור הגנת הסביבה, אותה מדיניות עוסקת בטיפול של מזהמים בקרקע וזה אף כולל מטרות שונות, אמצעים, ושאר פעולות אשר נוקט בהם המשרד עבור מניעת זיהום קרקע וטיפול מזהמים בקרקע ובכך ישנו שיקום קרקעות מזוהמות.

במסמך המדיניות נוקט המשרד בנושאים של מניעת זיהום קרקע וטיפול מזהמים בקרקע.

 

אנו נמצאים במציאות בה ישנו מצב רב של זיהום הקרקעות מפני סיבות רבות, אך עלינו לנסות לשמור על שיקום קרקעות מזוהמות כמה שיותר בכדי שאינם יזדהמו ובכך נעניק לעצמו איכות חיים גבוהה יותר.

מציאות החיים שאנו מעניקים לעצמנו היא גם המציאות שאנו מעניקים לדורות הבאים אחרינו ועל כן ישנה חשיבות כה רבה בכל מה שקשור לאיכות הסביבה ושמירה על אורח חיים בצורה הכי טובה שיש.

 

בישראל ישנה חשיבות עבור הכשרת שטחים שהם עבור צורכי בנייה חדשה, וכן יש לבדוק האם קיים סיכון שהדיירים העתידיים יסבלו ממטרדים סביבתיים שאם לא כן זה יהווה בעיה.

יש צורך להקפיד בכל עת על שיקום קרקעות מזוהמות.

בעתיד אלו אשר רוכשים קרקעות צריכים להקפיד על כך שאותה קרקע אינה מזוהמת ומה הדרישות המתאימות בכדי לגרום לשיקומה.

הקונה צריך לבדוק ולשכלל מידע רב וזאת משום שיכול להיות מצב של היווצרות קרקע מזוהמת אשר יכולה לפגוע במגוריו.

 

כאשר מחליטים לבצע עסקה העוסקת בשיקום קרקעות מזוהמות אזי קיים בכך סיכון רב עבור האזור אשר עבר שיקום קרקע, סיכון זה נחשב לסיכון כספי וזאת במידה ויתגלו מפגעים סביבתיים בעתיד.

ואכן ישנם אזורים אשר התחילו כבר לפעול למען טיפול של זיהום היסטורי כמו למשל ניתן לראות שמטפלים בזיהום אשר התגלה במפעל הנמצא בגבול תל אביב וגבעתיים.