כרטיסי אשראי

כרטיסי אשראי אלו הם כרטיסים אשר משמשים מאד בימינו והם אף מהווים תחליף עבור כספים מזומנים, וניתן לראות שאכן אנשים רבים מחזיקים בכרטיסי אשראי המונפקים מחברות שונות.

כרטיסי אשראי יכולים להיות כרטיסים מקומיים, וישנם כאלה אשר נחשבים בינלאומיים.

כאשר מדובר בכרטיסים בינלאומיים אזי ניתן לבצע איתם רכישות של פריטים שונים בחו"ל.

ובאמצעות כרטיסי אשראי מקומיים ניתן לבצע שימוש רק בגבולות המדינה שבה הם הונפקו.

אין ספק בכך שכרטיסי אשראי הם כרטיסים בעלי שימוש מירבי וכיום כמעט כל אדם אוחז לפחות בכרטיס אשראי אחד או כמה כרטיסים.

 

כיום ניתן לבצע באמצעות כרטיסי אשראי שימושיים רבים וזה כולל אף סגירת עסקאות שונות ועוד.

הנפקת כרטיסי אשראי נעשית על ידי חברת כרטיסי אשראי ואילו ניהול החשבון של הכרטיס מתבצע בבנק, הלקוח בוחר מהו התאריך הקבוע שבו הוא מעוניין ורוצה שיתבצע החיוב של האשראי ובתאריך זה יורד הכסף וכל חודש בחודשו יורדים תשלומי האשראי.

 

כל חברה של כרטיסי אשראי רוצה לתת ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר ועל כן ישנה אף תחרות המתקיימת בין חברות האשראי , כל חברת אשראי רוצה לרכוש אליה כמה שיותר לקוחות ושהביקוש להנפקת כרטיסים יתבצע על ידה ועל כן ניתן לראות שישנם חברות אשראי אשר מעניקים בכרטיסים שלהם הטבות רבות.

ניתן לראות שלדוגמא כרטיס אשראי של לאומי קארד הוא כרטיס אשר מעניק פינוק רב ללקוחותיו ואנשים המחזיקים בכרטיס זה רשאים להטבות רבות כמו הטבות 1+1 עבור סרטים בקולנוע ועוד הטבות שונות.

 

חברות האשראי בישראל מוחזקות על ידי הבנקים, למשל ישראכרט שייכת לבנק הפועלים, קאל שייכת לבנק דיסקונט ולבנק הבינלאומי, ולאומי קארד שייכת לבנק לאומי.

ומשום שהשימוש בכרטיסי אשראי הוא שימוש כה מירבי אזי ניתן לראות שכיום כמעט בכל חנות ובית עסק אוחזים במכשיר הקורא כרטיסי אשראי, וזאת מפני שישנם אנשים רבים אשר אינם מסתובבים עם כסף מזומן אלא עם כרטיסי אשראי ובאמצעותם הם מבצעים את הרכישות שרצו.

ואף יכולים לבצע עם הכרטיסי אשראי סגירה של עסקאות גדולות.