הלוואות אקספרס

אין ספק כי המציאות היומיומית בישראל מביאה עמה לא מעט מצבים בעייתיים מבחינה כלכלית. המשבר הכלכלי העולמי, מדיניות כלכלית המבוססת על חוב ולא על רווח ועליית יוקר המחייה – כל אלו הינם גורמים המביאים רבים להתבלבל ולהתקשות בתחזוקה היומיומית של המשפחה ובהתמודדות השוטפת עם ההוצאות השונות. על מנת לעבור תקופות קשות ותקופות משברים כלכליים חשוב להיעזר בגורמים המתאימים  – אשר יכולים לסייע במתן הסיוע המתאים.

מענה איכותי למטרה מוגדרת

הלוואות אקספרס יכולות להיות מענה איכותי לצורך ספציפי בגישור על תקופה כלכלית בעייתית או לצורך השגת מטרה מוגדרת. על מנת שההלוואה לא תיהפך לעול כלכלי על הצוואר, רצוי להיוועץ קודם לכן באיש מקצוע המכיר את התחום וכזה שאין לו אינטרס מבחינה כלכלית להעניק הלוואה מסוימת למבקש. צעדים נוספים אותם חשוב לבצע טרם בקשת הלוואות אקספרס הינם בדיקה מעמיקה של אפיק ההלוואה והתנאים בה היא ניתנת.

הלוואות אקספרס רבות ניתנות על ידי גופים לא רשמיים או גופים לא אמינים הגובים ריבית עצומה על סכומים קטנים יחסית. האחוזים האסטרונומיים של ריביות אלו הופכים את ההלוואה עצמה ללא משתלמת, אולם בשל ריבוי סעיפים בחוזה ההלוואה, הלווים אינם מבחינים כי למעשה מדובר בחוזה דרקוני שאינו מאפשר יציאה מוקדמת או הבנה ברורה של הסעיפים השונים המופיעים בו מתחילתו ועד סופו. ברור כי מדובר בחוזה שאינו הוגן כלפי הלווים – אולם מאחר ומדובר בהלוואה אקספרס מסבירים הגופים המלווים את הריבית הגבוהה באמצעות התנאים המהירים בהם ניתנות הלוואות האקספרס.

על אף התנאים המהירים הללו חשוב לא ליפול בפח ולבדוק הלוואות אצל גופים שונים, לא להתעצל ולחשב את הריבית הסופית על ההלוואה. במקרים רבים יתגלה כי הריבית הסופית מגיעה לכדי סכום מכופל או משולש מסכום ההלוואה הראשונית. די בחישוב זה על מנת להימנע מלקיחת הלוואות לא שפויות בהיקפים לא מקובלים ובריביות לא הולמות. יש לקחת בחשבון כי הלוואות אקספרס הניתנות על ידי גופים לא אמינים ולא מקצועיים אינן ניתנות להחזרה טרם המועד, אלא בקנס המגיע לסכומים עצומים.