כשאנחנו רוצים לקנות ארון הארונות הזזה הם הראשונים שעולים בראשינו. הדור החדש והמוצלח יותר של הארונות לחדרי השינה. והם אלגנטים, יפים, מרהיבים בצורתם ומלאים באופציות הנדסאיות ופנטים שכל אחד חולם עליהם. אך לא כולם מרגישים ככה, ישנם כאלה שלא רואים פלא כאשר הם מסתכלים עליו ועדיין נוטים להתחבר יותר לארונות פתיחה. אך אם אתם מאלה שמבינים יופי מהו, זה המאמר בשבילכם וארונות הזזה הם הארונות בשבילכם.

חוץ מיתרונות האחסון והמקום הרבים ארונות הזזה, הם פשוט יפים. ישנם שלושה סוגי דלתות הזזה עיקריות והן לוקחות חלק גדול מעניין היופי וגם מעניין הנוחות.

הסוג הראשון הוא דלתות הזזה פנימיות, אפשר לזהות ארון הזזה שכזה בקלות כאשר מסתכלים על החזית, הדלתות ישבו בתוך מסילה שנמצאת בתוך הארון. הארון הזה הוא יפיפה ונותן מראה מעט קשוח ומעט גס. שני חסרונות עיקריהם הם גם מבחינת המקום שהוא תופס בתוך הארון שהרי הדלתות נמצאות בתוכו. גם מבחינת הבלאי של המסילות יכולה להיות בעיה כאשר המסילות מחוברות לעץ ולא למסגרת אלומיניום עם השנים העץ יחלש והמסילות יזוזו ממקומם.

הסוג השני הוא דלתות רחף, בניגוד לסוג הראשון דלתות אלו לא ישבו בתוך הארון הזזה אלא מחוצה לו. המנגנון והמסילות יתמקמו מאחורי הדלתות וזה גורם לדלתות להראות כאילו הן מרחפות באוויר ומכאן גם השם. היתרון הוא חיסכון במקום בתוך הארון ויופי מהפנט שמתעתע ומושך את העיניים.

הסוג השלישי הוא ארונות הזזה משטח אחד, אלו הארונות האיכותיים והיקרים ביותר, דלתותיהם מרחפות באוויר אך נראות כמו פלטה אחת ישרה, כאשר פותחים את אחת מהדלתות היא יוצאת מעט החוצה ועולה על חברתה, וכאשר סוגרים את הארון הזזה היא חוזרת למקומה והופכת להיות חלק אחד עם הדלת השניה. היתרונות הם היופי, האופציה להפוך את הארון לציור על משטח אחד גדול, החיסרון הוא המחיר היחסית יקר אך משתלם בהחלט.

אפשר לחשוב על ארונות הזזה כאל דרך חיים, או השלמה עם המודרניזציה, או פשוט הערכה ליופי והיכולת להכיר בו, בכל אחד מהמקרים הבחירה היא נכונה היא הסיבה לא באמת משנה, כאשר בסופו של דבר יעמוד ארון הזזה בחדר השינה אתם פשוט תדעו שזו הייתה הבחירה הנכונה.