ביטוח אחריות מקצועית למטפלים

מטפלים אשר מופקדים על תהליכי טיפול בגוף או בנפש של מטופלים, האחריות שלהם רבה היא. הם נוגעים ועוסקים במכונה הכי מסובכת שלנו הגוף. באם לא ינהגו בה כראוי המכונה עלולה להתקלקל ואנו עלולים להפגע בנזק קשה ולעתים בלתי הפיך. ועל כן, כל מטפל כדאי ותהיה בידיו פוליסה לביטוח אחריות מקצועית למטפלים פוליסה שכזו תגן עליו בעת תביעה אפשרית ותזכה אותו מפני הנזק הכלכלי הכרוך סוג זה של תביעה בגין רשלנות או נזיקין.

קיימים בשוק מטפלים רבים העוסקים בטיפולים שאינם רפואיים אך באים במגע פיזי עם גוף הלקוח וממונים עליו במשך הטיפול. מטפלים לא קונבנציונלים כגון מעסים, מדקרים, קוסמטיקאיות, פדיקוריסטי וכדומה עובדים על טיפול במגע ועלולים לעתים לשגות או לעתים שלא באשמתם המטופל יכול להגיב בצורה קשה לטיפול שלהם, אם אלרגיה או רגישות כלשהי לטיפול עצמו. במקרים אלו כשאר הלקוח אינו שבע רצון מהטיפול שקיבל ומעוניין לתבוע את המטפל, ביטוח אחריות מקצועית למטפלים תכסה את הוצתאות המשפט ותגן על המטפל בגין הפסד ימי עבודה שגוזלים הליכים משפטיים, ביטוח אחריות מקצועית למטפלים תכסה גם את הוצאות שכר טירחה לעורך דין, שלא תמיד יהיה בידיו של המטפל לשכור במחיר הגון ובאופן עצמאי.

מטפלים רבים הם עובדים עצמאיים ולכן אין להם גב כלכלי שיעמוד מאחוריהם אם נעשתה תביעה משפטית נגדם. לא כמו רופאים שעובדים בבתי חולים או גופים ממשלתיים, מטפלים עצמאיים צריכים לחשוב על עתידם בעצמם ולטובתם האישית בלבד ולכן ביטוח אחריות מקצועית למטפלים הוא כלי חשוב בשבילם שיבטיח את המשך עתידם בשלווה וברוגע ויאפשר להם להתקדם במקצוע.

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים הוא כלי חשוב לכל מטפל שמתחיל את עבודתו מול המטופלים. לאחר תום הכשרתו של המטפל ועם יציאתו לדרך עצמאית עשוי המטפל להתקל בבעיות כבר בתחילת דרכו. אם נעשתה תביעה בגין נזיקין כנגד המטפל, ופוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים עדיין לא נכנסה לתוקף, הכל ירד לטמיון והתביעה לא תמומן על ידי חברת הביטוח, ועל כן חשוב מאוד להכיל את ביטוח אחריות מקצועית למטפלים כבר מהיום הראשון.