צעיפים

איך הפכה פיסת בד אחת ארוכה ששימשה לחימום הצואר לפריט אופנה חובה בכל ארון?

אז אכן, הצעיפים , אותן פיסות בד שנראות לכאורה אגביות וסתמיות ולא מאופיינות שנועדו לחימום הצוואר בימים הקרים, אום צעיפים הפכו לשם דבר בעולם האקססוריז.

השימוש בצעיפים התרחב, לא רק צעיפים לחורף, כאלו מצמר שמחממים את הצוואר, גם צעיפים בקיץ, מבדים קלילים וקיציים שמשרתים מטרה אסטתית בלבד ולא חימום. הרעיון של הצעיפים ללבוש עוד פריט בחיבור בין הראש לכתפיים ולפלג הגוף העליון, הופך לרעיון אופנתי שמנוצל בדרכים שונות באמצעות הצעיפים. הצעיף יכול לקשר בין החולצה או הלבוש העליון לבין הראש, הפנים, השיער. וליצור מראה הרמוני ואחיד וזורם מלמטה ועד למעלה.

דיילות רבות בחברות שונות לובשות צעיפים על צווארן כחלק מתלבושת החברה, הצבעים של הצעיפים הם לרב צבעי החברה והן הסמל המסחרי שלה. מראה הצעיף הקשור על צוואר האשה משווה מראה נשי וענוג, אלגנטי ומכובד וגם סקסי. הצוואר נחשב בגוף האשה לאיבר מושך ומקרין מיניות, הצעיפים שמכסים חלק מהצוואר לא נועדו להסתיר, אלא דווקא לשים דגש על איבר זה ולא להצניעו. הצעיף, מדגיש את הצוואר ומיפה אותו בצבע ובבד. כאשר צבעי הצעיפים מתאימים לעיניים או לשיער של העונדות אותו, הם יוצרים מראה שלהם שמחבר בין פלג הגוף העליון לפנים, ויוצר מראה הרמוני ונכון של כלל הגוף והפנים.

גם גברים נוהגים להתהדר בצעיפים בחורף, ואופנה שלמה של צעיפי גברים מתנוססת על קולבים של כל חנות בגדים לגברים. גברים נהנים מחימום הצוואר שלהם בצעיפים חורפיים בדיוק כמו הנשים, אך ההבדל הקטן שבקיץ, גברים לא נוהגים ללבוש את הצעיפים הקייצים כפי שנוהגות נשים, התחליף הגברי של צעיפים כאלו הם למעשה העניבות, אותן עונדים הגברים מסביב לצוואר והן למעשה הפריט שמחבר בין פלג גוף עליון לפנים ומשחק באותה הדרך בה עושות הצעיפים הנשיים.

צעיפים היו מאז ומעולם גם מתנה רומנטית שגבר נתן לאשה שאהב. צעיפים ממשי או מסאטן, צעיפים יוקרתיים ונשיים מבדים איכותיים. גברים היו מעניקים כמתנה לאשה ממש כמו תכשיט. צעיפים בהחלט יכולים לשמש כתכשיט על צווארה של האשה.