פייסבוק הינו בין הפלטפורמות האינטרנטיות הגדולות והפופולריות ביותר כיום. עם מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם שנכנסים לשם על בסיס יומי ומבלים שם שעות רבות, הפייסבוק טומן פוטנציאל אדיר לחשיפה נרחבת ביותר לקהל מסביב לעולם. היתרונות של פרסום בפייסבוק הינם גדולים, ורבים העסקים שמכירים בכך. אך לא כל העסקים יודעים כיצד להפיק המרב התועלת מהשיווק באמצעות פרסום בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק מורכב מכמה אלמנטים שמאפשרים לפרסום להיות יותר או פחות יעילים. הכרת כל האלמנטים והשימוש בהם מאפשר לנו לנצל את מלוא הפוטנציאל שניתן להפיק מפרסום ברשת חברתית עם תנועת קהל כה גדולה.

פרסום בפייסבוק
פרסום בפייסבוק ושיווק נכון

להקים דף בפייסבוק לצורך פרסום בפייסבוק

דף עסק בפייסבוק מאפשר לכל עסק לתקשר עם משתמשי פייסבוק. בדף אפשר לעדכן תמונות, חדשות, מבצעים, סרטונים, דיונים ועוד. כל אדם אשר חבר של העסק בפייסבוק מקבל את העדכונים הללו באופן אוטומטי. זאת נקודה חשובה ביותר שכן אחת המטרות החשובות ביותר בשיווק עסק זה שימור לקוחות- להישאר בתודעת הלקוחות על מנת שהם יחזרו שוב ושוב. בנוסף, בכל פעם שחבר של העסק מבצע פעולה בעמוד הפייסבוק של העסק, כל החברים של אותו בן אדם יקבלו עדכון אוטומטי על כך ובכך העסק שלך זוכה בחשיפה עצומה בפני קהל פוטנציאלי חדש. והרי חשיפה בפני קהל חדש הינה מטרה עיקרית גם היא לצורך קיום עסק לאורך זמן. כאן טמון עוד יתרון של פרסום בפייסבוק. כאשר פרסומת של עסק בפייסבוק מוביל לדף בפייסבוק (ולא לדף באתר חיצוני) הפרסומת עצמה תעלה 30% פחות ממה שזה היה עולה אם הפרסומת הייתה מובילה לאתר חיצוני.

בדף הפייסבוק ניתן להעלות סרטונים של העסק. כיום סרטון תדמית באינטרנט הינו כלי שיווקי חשוב ביותר. באמצעות הסרטון הצרכן הפוטנציאלי לומד להכיר את העסק באופן קצת יותר מעמיק. זאת חוויה ויזואלית שיכולה לתרום רבות למכירת המוצר או השירות לאותו בן אדם.

אפשר גם למכור מוצרים ספציפיים בדף הפייסבוק- להעלות תמונות, לתאר את המוצר, לפרסם מחירים ומבצעים. פרסום בפייסבוק יעיל הוא כזה שמגדיל לך את מאגר הלקוחות העוקבים אחריך. על מנת לעשות זאת חשוב שלדף הפייסבוק של העסק יהיה ערך מוסף כלשהו. כאשר עסק מציע דבר מה בעל ערך ללקוחות קיימים או פוטנציאליים הם יהיו יותר מעוניינים לעקוב אחריך ויהיה להם יותר קל לפתוח בפני העסק אזורים שלא מורשים לכולם- כגון המייל. קבלת כתובת מייל מלקוח פוטנציאלי הינו צעד חשוב ביותר לצורך שמירה והגדלת מאגר לקוחות. הצרכן מרוצה מהערך המוסף שקיבל ועסק קיבל הרשאה לשלוח מיילים עם תוכן פרסומי לאותו צרכן ובכך החשיפה מתמשכת אל מעבר לביקור בדף הפייסבוק.

לסיכום, אם מנהלים ומתחזקים את דף העסק בפייסבוק ניתן להפיק רווחיות רבה באמצעות פרסום בפייסבוק. חשוב לקיים שיח תמידי עם הלקוחות הקיימים, להעלות תכנים מעניינים ובכך למשוך לקוחות חדשים להצטרף למאגר הלקוחות הקיים.