כל מי שאוהב לבשל מכיר את העניין שככל שנהיים מומחים יותר בנושא מסוים אז צריך כלים יותר מתאימים עבורו. כך למשל כאשר לומדים לעצב מודעות, בהתחלה אפשר להשתמש בבנק תמונות קטן וסולידי אבל ככל שיש יותר ניסיון וצריך פרופיל לקוחות רציני יותר, יש להגדיל את מאגר תמונות וגם לחשוב על פרופיל התמונות שבשימוש על מנת לשמור אותו מעניין ודינאמי. כך גם בעולם הבישול. כאשר מבשלים מאוד פשוט אפשר להשתמש בכל סיר ובכל מחבת אבל ככל שצוברים יותר ניסיון ורוצים להשתדרג ולדייק גם את הכלים שבהם משתמשים הנושא הופך חשוב פי כמה.

כך למשל בישול של תבשילי חורף. כאשר מבצעים את הבישול בסירים קרמיים הטעם יוצא אחרת לחלוטין מאשר שימוש בסירים רגילים. סירים קרמיים עשויים מחימר – קרמיקה ואז החימום שלהם הוא איטי יותר אבל אחיד יותר. כאשר רוצים להכין תבשיל חורף ומשתמשים בסירים קרמיים הטעם יוצא הרבה יותר הרמוני ומודגש. קשה להסביר מה תפקיד הקרמיקה שממנה עשויים הסירים קרמיים אבל היא יוצרת ככל הנראה הדגשה של טעמים ויתרה מכך, מאחר ומדובר בבישול ארוך, ככל שהבישול יהיה ארוך יותר כך יהיה קשה יותר לנקות את הסירים. כאשר מדובר בסירים קרמיים האוכל כמו מחליק מהסיר ולא משנה כמה זמן עורך הבישול.

סיר שמתנקה בקלות הוא מתנה אמיתית לאישה מבשלת משום שכאשר צריך לעמול שעות על ניקיון סירים דבר שהופך למתיש ומוציא את החשק לבישול בסירים רגילים. כאשר מדובר בסיר שמתנקה בקלות יש אינטרס גדול יותר להשתמש בו וכך עם סירים קרמיים יש למשתמש חוויה חיובית של בישול אשר מעבר לבישול עם טעמים מיוחדים שעוברים לכל האוכל שיש בסיר כך גם קל לנקות אותו בסוף הליך הבישול ואז החוויה משתדרגת פלאים. על מנת לרכוש סירים קרמיים צריך לבדוק את מיקום החנות ומה העלות. יש חנויות שמשווקות את הסירים שלהן כסירים קרמיים אבל לא מדובר בסירים הקרמיים המקוריים ואז מי שירכוש אותם יאלץ לבלות שעות רבות בניקוי שלהם והטעמים לא יהיו הרמוניים כמו בסירים המקוריים.