עם מצב הנדלן של היום, רכישת דירה יכולה להיות עניין מורכב. לרוב, יותר משתלם לקנות דירה חדשה של גינדי או חברה מובילה אחרת, אבל עדיין מדובר ברכישה שקשה מאוד לבצע. אז מה עושים?
הנדלן היום בישראל נמצא כבר כמה שנים במגמת עלייה, והמחירים היום הרקיעו שחקים. עובדה זו מקשה על זוגות צעירים לקנות דירה שתהיה בבעלות שלהם ותחסוך מהם את השכירות החודשית, הצורך לתת דין וחשבון לבעל הבית, וויכוחים, מעברים בלתי פוסקים וכן הלאה.
רכישת דירה היא דבר מורכב מאוד, אבל נראה שדווקא דירה חדשה של גינדי או חברה מובילה אחרת היא רכישה הרבה יותר משתלמת. ולמרות זאת, מדובר ברכישה שכמעט בלתי אפשרי לבצע היום. מה זוגות צעירים יכולים לעשות?

גינדי
שמח שהצליח לקנות דירה בפרויקט גינדי

האם לכוון יותר נמוך מגינדי או שהחלום עדיין אפשרי ?

הרבה זוגות קופצים מעל הפופיק ומנסים לרכוש דירה שהמחיר שלה גדול עליהם מדי. המחיר הגבוה יכול להיגרם בעקבות כמה סיבות, כאשר העיקריות הן הגדול של הדירה והמיקום שלה. חברות כמו גינדי בונות את הפרויקטים שלהן במיקומים מבוקשים מאוד במרכז הארץ, ולכן מחירי הדירות גבוהים יותר. לכן, אולי כדאי שהזוגות הצעירים יגדילו את הרדיוס שבו הם מחפשים דירות למכירה, או יחפשו דירות קטנות יותר; אולי בבניין בלי מעלית, או דירה בקומה גבוהה יותר.
לחכות עוד קצת זמן
אם לא רוצים להתפשר על המיקום של הדירה או הגודל שלה, אפשרות אחרת היא לחכות שנה, שנתיים או יותר, בזמן הזה לעבוד קשה ולחסוך עוד כסף כדי שבבוא העת אפשר יהיה לקנות את הדירה שרוצים. החיסכון במהלך שנים ספורות יכול לגדול באופן משמעותי, מה שיאפשר לזוגות הצעירים לקחת משכנתא גדולה יותר. בזמן שחוסכים, יכול להיות שבועת הנדלן תתפוצץ והמחירים ירדו.
פריסת המשכנתא
היום, מחירים של הרבה דירות חדשות הם לא גבוהים מאוד בהשוואה לדירות ישנות בעלות מאפיינים דומים. הפער יכול לעמוד גם על כ 200 אלף שקלים, ולכן כדאי להשקיע בדירה חדשה. ועדיין, המחיר מצריך פריסת משכנתא למספר רב של חודשים. הרבה אנשים שקונים דירה חדשה של גינדי או חברה אחרת, רוצים לסיים את התשלום כמה שיותר מהר ולשלם ריבית נמוכה יותר, אז הם פורסים את המשכנתא לתקופה קצרה מדי ובעקבות כך נכנסים למצוקה כלכלית. על כן, כדאי לפרוס את המשכנתא לתקופה הארוכה ביותר וכך להימנע מבעיות כלכליות בהמשך הדרך.