המכבים

 

תקופת חנוכה זוהי תקופה אשר בה הילדים נמצאים בחופשה, ובכדי שיהיה ניתן להעביר להם את הזמן בצורה מהנה אזי ישנם מופעים רבים והצגות רבות אשר עורכים לילדים בתקופה זו.

כידוע ימי החנוכה הם ימים בעלי חשיבות לעם היהודי, אלו הם ימים בהם נצלו היהודים מידי היוונים שרצו להשמידם וכן קרו ניסים נוספים בימים אלו ועל כן עד היום חוגגים את חג החנוכה ומספרים את סיפור המכבים.

המכבים היו קבוצה של יהודים אשר נלחמו מול היוונים והצליחו לנצח אותם למרות שהם אינם היו לוחמים רבים.

בכדי להמחיש לילדים מיהם היו המכבים ומהם עשו אזי ישנם הצגות רבות על המכבים וניתן לקחת אליהם את הילדים ועל ידי כך הם יהנו ממופע סוחף המתקיים בימי החנוכה.

 

מופע המכבים נערך על ידי שחקנים ישראלים אהובים על הילדים ובכך זה הופך להם את ההצגה למהנה יותר.

מחזמר המכבים הוא מחזמר אשר יכול להיות מתאים עבור כל בני המשפחה ועל כן כל בני המשפחה יכולים להגיע ביחד ולהנות מצפייה במחזמר זה.

במחזמר המכבים מגלם צביקה הדר את אנטיוכוס שהוא כביכול מלך יווני חמדן, דנה פרידר מגלמת את אחותו  של אנטיוכוס ונקראת נמסיס, היא שרת הצבא של המלחמות אשר עוזרת להחלטת הגזרות הרעות והקשות.

 

כאשר ממחישים לילדים מיהם היו המכבים על ידי מחזמר והופעה אזי מובהר ומועבר החומר בצורה טובה יותר וניתן להבין זאת בדרך מובנת וברורה.

ואכן בימי חנוכה ניתן לראות שמוכרים סביבונים אשר מודפסות עליהם האותיות "נ,ג,ה,פ"

ואלו הם ראשי התיבות של המילים נס גדול היה פה, שכן ליהודים והמכבים התרחשו ניסים גדולים ועצומים.

 

כמו כן ישנו את נס פך השמן אשר הספיק לשמונה ימים ואינו נגמר ואיתו היו מדליקים את המנורה, ועל כן בימים הללו נוהגים להדליק חנוכייה במשך שמונה ימים וכן לאכול סופגניות העשויות מבצק טבול בשמן.

אם כן ניתן להעביר את ימי החנוכה על ידי צפייה בסרטים של חנוכה, או ללכת להצגות כמו הצגת המכבים אשר מצגת במיוחד בימי חנוכה.