לא אחת, רבים לוטשים עיניהם אל משרות נחשקות, אשר רק מתי מעט מתקבלים אליהם. מדובר בתפקידים בכירים כגו:ן מנכ"ל, סמנכ"ל, דירקטור ועוד. השמת בכירים היא תהליך מורכב המחייב שימוש מושכל ובו זמני במשאבים שונים, אנושיים ואינטרנטיים, בניצול של Networking ויותר מכל ליווי אישי צמוד עד למציאת המועמד הכי מתאים לתפקיד. בתפקידים בכירים השמה היא אתגר תובעני. בכל פעם כאשר מטרתה של השמה בכירים מחייבת טיפול מקצועי וניסיון רב, מי שאמורות לסייע לכם הן חברות המתמחות בתחום זה.

השמת בכירים
השמת בכירים ובכירות

השמה בכירים – השמה מקצועית

כאשר עוסקים במגוון תפקידים השמת בכירים צריכה להיעשות באופי דיסקרטי, במיוחד כאשר אין היצע רשמי, מוגדר ומסודר של משרה, אבל יש ביקוש לה. על מי שרואים עצמם מועמדים להתנהל בזהירות ובדיסקרטיות מרביות מול החברה ולא אחת מול שתי חברות- זו שהבכיר רוצה לעזוב את התפקיד הבכיר שהוא ממלא בה וזו של החברה, אשר אל תפקיד נחשק בה הוא לוטש את עיניו ומבקש להציע את מועמדותו.

תהליכי השמה בכירים מחייבים אפוא שיקול דעת, סבלנות ופעילות ממוקדת, מוכוונת מטרה. לא אחת לא די בהתאמת איש למשרה מוצעת; על מנת להשתלב בחברה חדשה ולמלא בה את התפקיד באופן הטוב ביותר נדרשים שני הצדדים, הקולט והנקלט להגדיר ולתאם ציפיות, מאחר שלא אחת מה שנראה למי מהצדדים כהגשמת חלום רטוב עלול להסתיים במפח נפש.

השמת בכירים אינה מדע מדויק

חברות המסייעות בנושא השמת בכירים עשויות להקל על בכירים השמה בחברה חדשה. כאשר חברה מגייסת לשורותיה ממלא תפקיד בכיר חשוב שאת תהליך הקליטה שלו תלווה יועצת ארגונית בכירה, אשר בין השאר מתמחה בבניית צוותי עבודה בכלל וצוותי הנהלה בפרט. לא אחת עלולים להתגלע סדקים ובקיעים בקשר חדש שזה עתה החל להיבנות ודווקא במועד רגיש זה, שבו לומדים שני הצדדים להכיר זה את זה, נדרשת יד מקצועית מכוונת.

לפעמים, גם כאשר תהליך השמה בכירים מתבצע על פי הכללים הראויים, הוא נוחל כישלון. סיבות שונות, חלקן- ואולי המשמעותיות שבהן – סמויות מן העין (כגון שימת רגליים של אנשים שונים בחברה המזהים או חשים איום עם בואו של ממלא תפקיד בכיר חדש לארגון), לכן חשוב שהוא ילווה על ידי איש או אשת מקצוע, שיכולים לתת מענה למצבים משתנים וללמוד תוך כדי תנועה מה לעשות על מנת לשפר את סיכויי הקליטה המוצלחת של ממלא תפקיד בכיר חדש שמגיע לארגון.